marți, 18 mai 2021

Smerenia - intaia virtute crestina

 

"Doamne, eu nu sunt nimic. Tu esti totul! Eu – nimic,iar Tu – totul. Mintea mea nu este nimic inaintea Mintii Tale. Duhul meu nu este nimic inaintea Duhului Tau,inima mea,cunoasterea mea,o,nimic, nimic,fata de Cunoasterea Ta,Doamne! Eu,eu sunt un zero,zero… si dupa aceea un sir de alte zerouri. Acesta sunt eu inaintea Ta,Doamne.

Smerenia – aceasta este intaia virtute sfanta,intaia virtute crestina. De la ea incepe totul. Fara ea nu se poate inainta mai departe si impreuna cu ea merg si alte sfinte virtuti: virtutea dragostei, virtutea postului,virtutea blandetii,virtutea bunatatii,virtutea curatiei inimii,virtutea facerii de pace si toate celelalte virtuti,tot ceea ce iti zideste scara cereasca.

"Fericiti cei saraci cu duhul,ca a lor este Imparatia Cerurilor "
Prin aceasta isi incepe Mantuitorul minunata invatatura de pe Munte,invatatura despre fericiri,invatatura despre sfintele virtuti. Smereste-te inaintea Domnului…"

din Cuviosul Iustin de Celie - "Cuvinte despre vesnicie"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu