joi, 1 octombrie 2020

Cantarea Sfintei Cruci - de Gherontie Prodromitul

Astăzi voiesc a-ți aduce
Laudă, Sfințită Cruce,
Cântând cu cântare dulce:
Bucură-te, Sfântă Cruce!
Bucură-te, semn ceresc,
Cruce steag împărătesc!
Bucură-te, armă sfântă;
Bucură-te, rugă sfântă!
Bucură-te, bucurie
Celor din călătorie!
Bucură-te, sfântă armă,
care pe vrăjmași îi sfarmă!
Bucură-te, armă tare,
călătorilor pe mare!
Bucură-te, și eu ție
cânt astăzi cu veselie.
Astăzi ție ți se-nchină
Al meu trup făcut din tină,
Căci pe tine când te fac
De toată năluca scap.
Scap de vrăjmașii cumpliți,
Ce sunt cu mine-nvrăjbiți,
Când te am eu păzitoare
Și bună străjuitoare.
Atuncea răul vrăjmaș
N-are la mine sălaș,
Ci se scutură și piere
De nespusa ta putere.
Tu ești a mea mângâiere;
O, Cruce a mea putere!
Tu ești povățuitoare
Tu la Rai, îndreptătoare.
Tu minuni mari ai făcut,
De demult, de la-nceput,
Tu ape ai îndulcit,
Ca mierea le-ai întocmit.
Tu Marea Roșie, încă,
Pe cât este de adâncă,
În două ai despărțit;
O, Cruce, lemn fericit!
Tu pe cer te-ai arătat,
Creștinului împărat,
Visele ai tâlcuit,
O, Cruce, preafericită!
Având împrejur scrisoare,
Cum că ești biruitoare,
Tu, Cruce, fiind purtată
Pe umeri ridicată,
De Bunul Stăpân, Iisus,
Mergând la Golgota-n sus,
Acolo, Iisus voi
Pe Cruce a Se sui.
Unde, prin mâini și picioare,
Cu cuie străpungătoare
A fost Sfântul Trup pătruns,
Al Preadulcelui Iisus.
Pentru-aceea, dar și mie,
Dă-mi scârbă și bucurie;
Scârbă că sunt păcătos
Și nevrednic de Hristos.
Bucurie, ești semn sfânt
Creștinilor pe pământ;
Ești tu, Cruce, mângâiere,
O, Cruce, a mea putere!
Dă-mi dar ca să biruiesc
Tot sfatul diavolesc,
Dă-mi o inimă curată,
Dă-mi o minte luminată.
Și așa prin darul tău
Să mă-nvrednicesc și eu:
Vrednic a te lăuda,
Vrednic a te săruta.
Cântându-ți cântare dulce:
Slavă ție, Sfântă Cruce!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu